فعاليت 15 پايگاه سنجش سلامت نوآموزان در كردستان
نوشته شده توسط : سوران زندی
 
از امروز آغاز شد؛
فعاليت 15 پايگاه سنجش سلامت نوآموزان در كردستان

خبرگزاري کرد نیوز: رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كردستان گفت: همزمان با سراسر كشور طرح سنجش سلامت آمادگي جسماني نوآموزان كردستاني در 15 پايگاه سنجش سلامت انجام مي‌شود.



 

به گزارش خبرگزاري کرد نیوز از سنندج، حسن صمدي ظهر امروز در مراسم افتتاح پايگاه‌ مدرسه راهنمايي شرافت سنندج، اظهار داشت: اين طرح از تاريخ 6 تيرماه جاري آغاز شده كه اميدواريم بيش از 20 هزار نوآموز را زيرپوشش طرح‌هاي بينايي، شنوايي و گفتار درماني قرار دهد.
رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي استان كردستان افزود: اين تعداد افراد پيش‌بيني شده چيزي حدود 90 درصد دانش‌آموزان و نوآموزان را شامل مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه در سال گذشته بيش از 19 هزار و 891 نفر نوآموز زيرپوشش طرح سنجش سلامت قرار داديم كه نسبت به سال قبل 15 درصد رشد داشته است، تصريح كرد: اميدواريم با اجراي اين طرح در سراسر استان بتوانيم بيش از 90 درصد نوآموزان را زيرپوشش اين طرح قرار دهيم.
صمدي در ادامه تصريح كرد: اين طرح در قالب دو مرحله مقدماتي و پيشرفته انجام مي‌شود كه در مرحله مقدماتي كودكان داراي مشكل بينايي و شنوايي به مرحله تخصصي ارجاع داده تا بيماري آنها شناسايي و مورد درمان قرار بگيرد.
وي در ادامه تعداد مربيان حاضر در اين 15 پايگاه را 128 نفر عنوان كرد و گفت: در حال حاضر 4 پايگاه در شهرسنندج و 11 پايگاه در شهرستان‌هاي استان كردستان فعاليت دارند.
وي گفت: در سال گذشته 28.5 درصد از روستاهاي استان كردستان زيرپوشش سنجش سلامت آمادگي جسماني قرار گرفتد كه اميدواريم امسال اين تعداد به بيش از 50 درصد برسد.
وي در خصوص پايگاه‌هاي سنجش سلامت در سطح استان كردستان نيز گفت: در اين پايگاه‌ها واحدهاي آزماينده تخصصي هوش، آزماينده تخصصي بينايي و شنوايي، و سنجش درماني وجود دارد كه نوآموزان بعد از گذراندن اين مراحل براي آنها شناسنامه سلامت صادر خواهد شد.
رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي استان كردستان هدف از اين طرح را جلوگيري از افت تحصيلي و ارتقا سطح كيفي سلامت جامعه، بالا بردن كيفيت آموزش نوآموزان و پيشگيري ازبرخي بيماري‌ها و انجام معاينات سرپايي ذكر كرد.
در ادامه معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشكي گفت: طرح سنجش سلامت استان كردستان با هدف غربالگري نوآموزان استان در پايگاه‌هاي سنجش سلامت و آمادگي تحصيلي انجام مي‌شود.
فرزام بيدارپور خاطرنشان كرد: در صورت شناسايي هر گونه بيماري افراد از طريق سنجش و در صورت داشتن مشكلات چشم و گوش و يا اختلالات روحي و رواني، توسط پزشك متخصص تحت درمان قرار خواهند گرفت.
 




:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 تير 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
حسین در تاریخ : 1390/6/10/4 - - گفته است :
سلام دوست عزیز از وبلاگ خوب شما دیدن کردم و از شما دعوت میکنم جهت همکاری به ما نیز یک سر بزنید و در صورت تمایل ما را با اسم ( پایگاه خبری آبدانان نیوز ) لینک کنید و به ما خبر دهید تا با افتخار شما را لینک کرده و همکاری مستمری داشته باشیم.


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: